Jag döör!!

Igår efter att jag började klippa grätet och efter att jag målat utesoffan, så gick vi in och tog en dusch...
Efter duschen satte vi oss och mös i soffan och kollade på tv...
De kliade som fan på revbenet och min första tanke va FAN EN FÄSTING!!
Anders tände lampan och kollade... Mycket riktigt... Där satt den lilla jävulen och sög ur MITT blod!

Årets j'vla fästing! Dra åt pipsvängen med dej! Sa jag när jag spolade ner den i toan... Ja jag vet att man ska elda upp den.. Men den försvann ju ändå...

När den är borta ringer jag mamma och berättar att jag håller på o dö...

Jag: - Åhh mamma! Jag håller på och dö!
Mamma: - Va e de nu då?
Jag: - Jag har för bövelen haft en fästing på mej!
Mamma: Ja de va väl inget ovanligt, Har du tagit fästingsprutan nu då?
Jag: - Nej, jag har ju inte gjort de än...
Mamma: Men ta den, de e bra nu när du bor på landet...

Okej... Vart fick jag nån sympati?


Den va så liten att den knappt syntes...

Kommentarer
Postat av: Minna-Li

I mitt fall va de tvärt om. Jag e van vid diesel och detta var en bensinare. :D

2009-07-17 @ 11:57:08
URL: http://mipan.blogg.se/beauty
Postat av: Anonym

fin blogg du har :)

kommer nog titta in här fler gånger!

mvh; http://annebertelsen.blogg.se

2009-07-17 @ 12:08:39
Postat av: Heidi

Huvvaligen då!

Inte alls kul, min värsta mardröm!

Jag vet inte alls vad jag hade gjort om jag upptäckt en sådan rackare på mig! ?

Tycker de är såååå äckliga och bara det om djuren har någon på sig..usch..det är alltid sambon som får ta bort dem, jag "törs" inte tycker de ser så äckliga ut!



Ja det är nog en bra idé att vaccinera sig mot TBE den fästingburna hjärnhinneinflammationen...

Funderar lite på det själv också, bor också på landet och färdas ute i naturen med hunden bla.

2009-07-17 @ 20:36:45
URL: http://skruttansplace.blogg.se/
Postat av: JEssica

du missar ju att berätta den roliga detaljen i ert samtal...den biten om APRIL ;)

2009-07-19 @ 15:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0