Jag fick dom 2 största!

Så va de söndag idag igen.... Jeez va helgerna går fort....

i fredags gjorde vi ingenting... Vi va bara hemma och slappa.... Och kolla på Mr & Mrs Smith. Jag har aldrig sett den förut, men ja tyckte den va helt OK.

I lördags va de dax för visningar... Vi va på 2 stycken... Den första  i Vagnhärad, Jätte fint, litet och mysigt! DOCK va de alldeles för nära grannen, för litet badrum, ingen tvättstuga och sen att de va på tok för trångt...
De andra huset var i Viksäter.... De visste vi redan att det skulle vara minilitet, men vi hade planer för de, beroende på hur de såg ut,,,
Då va de alldeles för litet..... I sovrummet fick man inte ens plats med en dubbelsäng, så de sket sig bara där.. Sen så såg badrummet slaffsigt gjort...

Men nästa helg, då ska vi på 2 andra visningar... Och då¨e de ett hus jag verkligen  verkligen verkligen vill ha!! Iallafall av det jag sett på bilderna och sånt.... Sjötomt till på köpet =)

Sen efter visningarna åkte jag och Anders till Willys, införskafade oss de vi skulle behöva för att göra en smarrig pastasallad.. Åkte hem och fixade, sedan så drog vi iväg till Malmsjön och fiskade.... Men fy farao vad det blåste...!!

När vi kom dit va de hur mycket folk som helst. Vi fattade inte vad fol höll på me, då dom hade spöet e klykor och stod med händerna i fickan.. Anders frågade en snubbe om han metade, Till svar fick han Nej, ja kastar.... Så vi gick och fundera på hur man kastar när man har händerna i fickorna...

Iallafall så ställde vi oss på ett ställe och kastade och kastade och de va trångt... Tillslut tog vi pause och käkade vår goda sallad.
Då kom en farbror förbi och frågade hur de gick... Nä de går väl inge vidare.. Vi visste inte att de va bottenmetning som gällde... Han stod där och pratade och berätta hur man skulle göra. Så fick vi 6 plastkulor av honom som man använder sig av...

Och sen lekte Anders McGyver.. Och han va bra!

Den stackar farbrorn hade inte fått en enda fisk, trotts att han suttit där i 4 timmar..

Sen kom en annan farbor, som höll koll så att alla hade fiskekort. Han frågade om vi fått nåt. Nej de hade vi ju inte. Precis efter han gått så fick Anders sin första regnbåge. Sen tog de inte lång stund förrän han fick igen. Dock drog fisken iväg med Anders rev...
Jahapp då va de färdigfiskat för hans del...
Sen skulle Anders gå bort och kolla om de fanns nån han kunde köpa fler plastkulor av, så han gick iväg ett tag...
Efter ett tag så ser jag honom komma tillbaka och då har jag ju napp... PANIK!...
Hjälp hjälp jag har ju napp halvskrek ja till honom och han fick komma och dra upp den,.... Den va större än Anders =)
Sen tog de inte lång tid igen.... Den gången hade jag satt spöt i en klycka, då ser jag bara hur hela spöt håller på och åka i vattnet.... Napp igen! Den här gången va den ännu större! Minst 1 kg!

Sen fick Anders fiska igen eftersom man bara fick ta upp 2 laxartade per kort.. Haha.. jag sa till honom att det är nåt på kroken.. Så han veva in.. och de va en liten liten liten abborre... haha.. Men den stendog... Så den fick bli mat till måsarna...

Klickbara bilder!

   
 

Kommentarer
Postat av: Favorit Plingen

Oj vilka fiskar du fångat. Alla våra fisketurer som små måste ha gett dig färdighet =) Puss

2009-05-10 @ 22:35:25
Postat av: Sanna

Fina fisken! =D Låter som en kul fisketur. Det är roligt att fiska, måste också göra det snart! =)



Synd med visningarna, hoppas det går bättre nästa helg nu då! Håller tummarna! =D



KRAM

2009-05-11 @ 12:10:01
URL: http://gadh.blogg.se/
Postat av: Gina

Hade ni fint väder på fisketuren då ? :p tycker vädret vacklat som attans i helgen!



Var med på frågestunden på min blogg som jag just har startat (: fråga något du är nyfiken på!

2009-05-11 @ 19:39:25
URL: http://writingthroughlife.blogg.se/
Postat av: Gina

Ja hur det kan bli, jag är inte så kunnig men i vilket väder är det mest fisk ? :p

2009-05-11 @ 21:54:22
URL: http://writingthroughlife.blogg.se/
Postat av: Gina

Jo juste, svaren kommer i nästa inlägg så håll utkik (:

2009-05-11 @ 21:54:43
URL: http://writingthroughlife.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Oj, vad fina firrar! Får mig att tänka x-antal år tebax i tiden, till sommarkvällarna på berget, minns du "Jaa går å fiskar, ååå, å tar en tyst minut..."

Gesslefeber som jag lider av just nu, hehehe

Kram

2009-05-11 @ 22:03:14
URL: http://evonns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0