Tandläkaren- en stor skräck för mig!

Idag har jag gjort nåt som förmodligen aldrig har hänt.... Jag har bokat en akut tandläkartid.... Jag har världens tandläkarskräck!! Men också världens tandvärk... Jag har knappt sovit nånting inatt för jag har haft så galet ont...
Nu sitter jag med världens ångest istället för att jag vet att jag ska gå till tåget om bara 45 minuter...
Jag har dessutom ingen som följer med mej heller... Åhh jag kommer förmodligen dö! Svimma! OCH bli urfattig! Usch! Men de fattiga skrämmer mej minst!
Hoppas det är en bra tandläkare jag ska till... Jag ville ju komma till min vanliga, men eftersom de blev akut så fick de bli den de blev... Nån kvinnlig är det... Åhh hoppas inte sköterskorkna slår mej... Förut när jag va där så va de en som smällde till mej på armen, för att "slutade" andas... Jag ligger och håller andan och är spänd som en fijolsträng... Usch usch usch!!! ångest ångest ångest!!

Jag behöver nog alla lyckönskningar jag kan få....

Nu måste jag göra mej klar för färden mot skräcken.. Det är btw FÖRSTA GÅNGEN JAG GÅR TILL TANDLÄKAREN HELT SJÄLV!!!

Kommentarer
Postat av: jennie

jag har oxå värsta tandläkarskräcken=(

2009-05-20 @ 09:54:15
URL: http://theresemamma.blogg.se/
Postat av: Filuran

Men lilla vännen! Tänk tvärtom! Gud vad skönt det ska bli att komma till tandläkaren, för då får tandj-ln tillbaka! Sitta där och värka! Nä, nu ska den få tillbaka ta mig f-n! :D Tänk så vännen så är det inte så illa att gå till tandläkaren! Kramis

2009-05-20 @ 10:05:12
URL: http://filuran.sofis.se
Postat av: Sandra.

Det va bra gjort att gå själv till tandläkaren då du är så rädd. Det är ju ett stort steg i rätt riktning. Jag är också väldigt rädd för tandläkaren och förstår dig verkligen. Jag har nyligen fått göra en narkos för att kunna laga mina tänder. Det funkade att laga ett litet litet hål och när jag hade gjort det så hade min behandling tagit slut så då fanns det inte så mycket annat än att gå igenom en narkos. Nu har jag bara ett hål kvar att laga plus några rotfyllningar som ska fyllas resten är gjort. Sparade lite för att ha något att jobba med för att sedan kunna börjar om på ny kula och gå med tätta mellanrum för att kunna lära sig att känna sig trygg och lugn med det man gör. ibörjan kanske man får går ganska ofta och sedan kunna gå som vanligt .

Hoppas att det gick bra för dig. Och att både tandläkaren och sköterskan va bra. För det är viktigt att dom håller sig lugn och kan hjälpa dig. så dom bara inte gör allt värre.

2009-05-20 @ 11:15:21
URL: http://lillnasse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0