Helgen i bilder.. valborg o skansen mm

Helgen börjar nu glida mot sitt slut.... Och även så värmen... Iaf vad som sagts på vädret... Ja asså att det ska bli kallare nu... Jahapp....

I tordag så va de ju valborg.... Jag och Anders tog bilen till Järna, vi va hos Anna & Björn. Sen gick vi och kollade på Majbrasan... Efter 20 minuter hade den brunnit ner och de blev svinkallt. Då gick vi hem till dom igen... Där satt vi och drack lite öl. Sen va de dax och gå till tåget... Jag var galet trött och fortfarande förkyld...
Hemma igen så blev de raka vägen in i sängen... Aaa omvägen in i badrummet för o borsta tänderna och tvätta av sminket va ju självklart!

I fredags.... Så åkte vi ut med 12 tåget till Järna för att hämta bilen.., Och efter de till Agdala till svärföräldrarna... Där hjälptes vi åt med att kratta löven och skrubba bänkar och gungor. De va riktigt mysigt!
Anders hittade en skit äcklig spindel.. Den var alldeles neongrön!
 
Jag passade även på och sola lite i ena solstolen.... Men såfort de kom en vindpust så blev de kallt..
Vid 14.30 tiden så åkte vi ut till Järna igen för att hämta upp Anna, Björn och Raffe. Men som vanligt va dom inte klara i tid, så vi fick stå och vänta på dom..... Inget ovanligt... =/
När dom äntligen kommit ut till bilen så åkte vi till Willys och handlade massa mat... Vi skulle grilla på våran baksida. De va trevligt och väldigt gott!
Årets premiär grillning!! Succé..

Ullis och Stefan kom också förbi och grillade.. Men dom åkte hem ganska omående efter maten.
Sen gick vi upp och kollade på nån B film. Vet inte vad den hette men den va piss dålig!
Sen gick vi me Anna och Björn till tåget, och när vi kom hem igen så gick jag och la mej. Jag somnade vid 22.45 tiden. Anders satt kvar uppe och kollade på nån film...

På lördagen vaknade jag vid 11.00 och hade även den natten sovit mer än 12 timmar.... Jeeez lixom snacka trött!
När vi vakande igår så va de såååå fint väder ute, och vi bestämde att  snabbt hitta på nåt kul utomhus. Anders kom med förslaget Skansen. Sagt och gjort! Vi hade 30 minuter på oss och göra oss klara för att sedan springa till tåget.
Vi tog¨tåget till Södra eftersom tågen till centralen va under uppbyggnad =)  Sen gick vi från södra till slussen, och där tog vi båten över.. Jätte mysigt!
KLICKBARA BILDER!
     
    
    
Sen gick vi runt på Skansen och in i Aquaria... =) Man blir verkligen som ett barn på nytt... =) Efter att vi gått på Skansen i ett par timmar bestämmde vi oss för att gå o ta en öl på nån uteservering på underbara Söder. Vi gick förbi Kelly´s men de va proppfullt! Så vi gick till Debaser vid Medis iställlet.. Heeelt underbart!
Sen åkte vi hem.. Både jag och Anders va så kissnödiga på tågen hem att vi inte visste vart vi skulle ta vägen... Som tur va så hann vi hela vägen till Hamn... =)

Efteråt va de bara hem, och duscha och byta om och sen dra iväg till Södertälje centrum. Vi skulle käka och dricka nån öl på utesrveringen.. Dock va de då för kallt. Anna och Björn kom också dit... Men sen tog vi 23.45 tåget till Klubben, och Anna och Björn for hem.... Men de blev en tidig kväll igår. Vi va hemma 01.15 och då va de massa sömn som gällde.... Jag va inte alls på humör för att vara på Klubben...
Så då va de dax att kasta in handduken!

Idag skulle mormor fyllt 88 år.. Så jag ska åka till kyrkogården och tänta ett ljus för henne... Kanske sitta där och surra lite med henne.. Om de fanns nånting, bara 1 sak man kunde önska dig som verkligen skulle gå i uppfyllelse, då skulle de vara att min mormor skulle  vara med på mitt bröllop. Det är nånting jag verkligen verkligen verkligen vill! 
Imorn skulle min farfar fylla 82 år. Men så blev de inte... Han gick bort 1 månad efter mormor.. 2002... 2002 va ett skitår!

Så kort och gott; En Underbar Helg!  Fast, jag tror att jag har fått halsfluss....... =/

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hoppas du haft en trevlig helg :) spana gärna in min blogg och lämna en kommentar (om du vill ;D) kram Sanna

2009-05-03 @ 15:06:47
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: Sanna

svar: vi ska till sunny bech :)

2009-05-03 @ 15:35:05
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej!

har ni inte varit på debaser förut? shame on you!

nästa gång ni bara ska ner på stan och ta en öl kan ni väl hojta till? det vore kul att mingla lite med er igen!

heijpa!

2009-05-03 @ 16:06:57
Postat av: Marina

Hmm konstigt för hos mig visar det som det ska...Ska fixa lita så får vi se hur det blir då.

2009-05-03 @ 16:35:57
URL: http://marinasinmyheart.blogg.se/
Postat av: Martina - En frispråkig blondin med åsikter om det mesta;)

Hej på dig! Fy fan vilken läskig spindel, jag hade lätt fått hjärtattack, haha. Vad mysigt med skansen <3 Vill också dit; Kram kram

2009-05-03 @ 17:41:42
URL: http://missisnorth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0