Jag tror jag har blivit vuxen faktiskt.

Från det at jag och Anders gifte oss, och flyttade till huset, så känner jag mig så "vuxen" på nåt konstigt sett. Eller det är speciellt det senaste veckorna jag har kännt mej så.

Jag tycker om att göra absolut ingenting, utan bara vara hemma och plocka. jag tycker till och med att det har blivit kul och städa, och damma! Hallå?? Ha jag NÅGONSIN gillat det? Nej!
Förut mådde jag nästan bra av att det var stökigt. Jag hittade saker lättare då. jag visste precis vart allt låg. Under vilken hög med kläder jag hade lagt en viss tidning osv.
Idag får jag panik om det ligger saker framme. Jag mår dåligt psykiskt av att de känns skitigt och rörigt.
För ett tag sen köpte vi en Viledamopp. Och sen den kom in i huset så har jag använd den varje dag. Det kommer in så galet mycket sand och grus när man har hund. Så de e perfekt och dra ett varv med moppen =)

Imorse kom jag på mig själv när jag frågade Anders om vi skulle äta frukost i vardagsummet och kolla på Tv4 nyheterna. Öhh? De slutade med att vi kollade på plus.
Herregud! Jag vill ju inte bli vuxen... Inte nu! Jag e ju bara 25 år...

Idag har jag städat.. Jag har torkat av nere i badrummet och torkat av golven..
När jag va klar med de, gick jag ner till lanthandeln och köpte ströbröd, grädde och margarin.. Jag fick ett ryck och ville baka... ((VARNING!!)) Och baka gjorde jag.. Först bakade jag kladdkaka, sen muffins choklad/vanilj smak. Och sist men inte mins en tigersockerkaka... =)
HUSFRU!

Jag satt och läste i Klick! och såg en bild på Rihannas hår. Under bilden så stod det
"Rihannas recept på tuperad tigerkaka förll inte läsarna i smaken..."

Då kom jag på att när jag var liten hade jag en inspelad VHS film med Flinta, i ett avsnitt där så gör Wilma en tigerkaka, och den ser så galet god ut.
Efter att sett Rihannas hår och tänkt på Flinta en stund bestämde jag mej därför att göra en =)

hur den smakar återstår och se.. Jag tycker inte om att äta kakor och bullar. Så det blir nån annan som får avgöra..


Så nu behöver vi inte vara oroliga för att inte ha fikabröd hemma om nån kommer oanmäld på besök...


Kommentarer
Postat av: Josie

Samma här, ska nog mest ta det lugnt och se på tv. (:

2009-10-03 @ 20:23:28
URL: http://josiieliive.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Thihi, "lilla" Snadra, kommer du ihåg när du var mindre att du brukade fråga mig "varför städar du jämt??" och jag svarade "för jag tycker inte om när det är stökigt!"



Kraam

2009-10-04 @ 11:09:29
URL: http://evonns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0