Helgen i bilder och ord

Först vill jag bara säga att katten nu är avlivad. Eftersom det är Någon som verkade vara väldigt upprörd över att katten blev avlivad, så kan jag bara säga, Jahapp.
Vad skulle vi göra? Låta den springa runt här och vara svin hungrig? Den hade de inte alls bra för 5 öre.
Och med tanke på att jag känner min katt, så vet jag att det inte går och få henne till och gilla andra katter. och OM det mot förmodan skulle gå, så hade det inte spelat någon roll, eftersom jag är allergiskt mot katter, och det räcker gott och väl med en.

Så.

Helgen har varit på tok för kort, som vanligt.. På fredagen gjorde vi inte många knop.. Vi va ute i skogen en sväng och plockade svamp..
Sen kollade vi på ena Johan Falk filmen.. Grymt bra faktiskt!

Lördagen... Hmm.. Vi gick upp vid 9, tror jag. Anders släppte ut hunden och sen gick han ut för och fylla på poolen.. Vi hade bestämt att vi skulle tömma den. Det kommer ju ändå inte bli något mer badande i den...
Anders fyllde poolen, och plockade fram plåtarna som skulle ligga över... Och jag rensade svamp.. När jag var klar med ena brickan med svamp, och Anders va klar med plåtarna, bestämde vi oss för att dra till Ullis och Stefan istället, och hälsa på Lilla Leo.
Vi åkte först till returen.. Sen tog vägen förbi Gnesta, där jag hämtade ut ett paket från tradera.. Sen vidare till Babyland, för att köpa present till Lille Leo, och sen hem till Ullan och Stefan.

Vi skulle åka och storhandla efter besöktet, så vi tog med oss alla pantflaskor, så vi blev av med de... Det va ju en del kan man säga....
PLUS, när vi va vid returen så stod det 4 papperspåsar, prydligt och fint, fulla med pantburkar.. Onödigt att de stod där tyckte vi, och packade in de i bilen..
 

Vi hade ju ändå våran pant med oss.. Dessytom blev de 68 kr för den hittade panten =) De åkte rakt ner i vår pengaflaska =)


Besöket hos Ullan och Stefan va super mysigt! De va ju 100 år sen vi träffades. Och Lille lille Leo va verkligen super liten.. 2 kg och 44 cm lång.. Han föddes på tok för tidigt.. 11 veckor för tidigt..
Jag har nog aldrog sett en sån liten liten bebis..

Jämnför med min hand..


Jag ser ut som ett rövhål. Men det bjuder jag på. Här har iaf jag och Leo liten mysstund i soffan...

Här är Lille Leo och sin Morbror Anders

Efter besöket åkte vi och storhandlade. SKÖNT! Nu behöver vi inte tänka på det nåt mer den här månaden.
Kvällen blev sedan super mysig. Jag gjorde Potatis i ugn, men massa vitlök och färska kryddor och olivola. Och Anders fixade köttet.
Sen hade han dessutom dukat med våra fin tallrikar, tändaljus och en cider till mej och öl till honom. Riktigt mysigt...
Sen fortsatte kvällen med tvtittande och sedan den andra filmen av JOHAN FALK. den va OK.


Idag har det varit fullt upp. Vi har varit och hämtat "ved". Som visade sig vara mestadels spillverke.. Men men. De fungerar.
Sen åkte vi hem och fixade poolen. Jag tvättade en maskin. Och sedan har vi hjälptsåt med poolen. Efter ett tag insåg jag att jag nog mest var i vägen, så jag tog skottkärran och lastade ved istället.. Tråkigt men välbehövligt! Efter de så har jag betalat in mina räkningar. Det sög balle!

Nu är det bara till o vänta till nästa år, så är det bara at börja om. Fylla på, göra rent, bada och övertäcka den...


nu ska jag bara vara!


Kommentarer
Postat av: Bella

Hej fin blogg=)

Vad sägs som att lägga till varandra på bloglovin?

2009-09-27 @ 20:19:34
URL: http://awrittenlife.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Shit va du skräms! Men som sagt det är ofta det är något strul med blogg.se

Ni verkar haft fullt upp i helgen och jag håller med dig att helgerna borde vara några dagar längre=)

Bebisen mår väl bra hoppas jag? Kommer du inte ihåg när min bebis kom, 11 v för tidigt, hon va ju också pytteliten?

Må så gott, o hälsa dina nära o kära

2009-09-27 @ 21:45:51
URL: http://evonns.blogg.se/
Postat av: linneagrahn

Vilken fin blogg du har :)

2009-09-28 @ 01:13:56
URL: http://linneagrahn.blogg.se/
Postat av: A-K

jag tycker det är lite orättvist av den där personen att verka påstå att det är erat problem att katten kommer tillbaka och vill stanna. du vet att jag älskar katter men det är väl först och främst dom som har katten som ska lösa det problemet och inte ni?!

hur dom väljer att lösa det är ju upp till dom.

2009-09-28 @ 13:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0