Söndag INGEN vilodag

Så börjar även denna helg glida mot sitt slut. Och även jag.

Jag är galet trött och känner mej bakis. Trotts att jag inte drack en droppe alkohol igår..

Nu börjar det visserligen kännas bra, men imorse var jag mer död en levande. Jag ville bara ligga kvar i sängen och göra absolut ingenting!

Men icke! De va bara upp, käka frukost och ge sig ut på en långpromenad i skogen med hund och man. Vi hittade lite svamp, men vi va inte ute för at plocka nån svamp, så vi tog bara dom som vi ”stötte på”.  Inget letande.

När vi kom tillbaka så skulle Anders klippa gräset. Och jag skulle dammsuga. Men eftersom jag fick värsta städlusten så började jag med att damma. Allt! Varje liten pinal som finns i hela huset. Så nu är det kliniskt rent här hemma. Efter att dammat varje liten pinal, så dammsög jag och nu har jag torkat golven. Efter att torkat hela övervåningen och halva mellanvåningen så tog Anders över och torkade resten av golven plus nedersta våningen.

SKÖNT!

Annars då? Jo helgen var helt okej. I fredags gjorde vi inte så mycket, käkade taco, tände brasan kollade på tv och nån film. Sen sov vi!

I går var vi på Rebeccas och Pers bröllop. Jag trodde verkligen jag skulle gråta, men jag klarade mej! Det kom visserligen en tår i ögonvrån, men den blinkade jag bort. Efter vigseln så va det middag och fest i Nybohovs festlokal. Jätte fint hade dom gjort, och det påminde en heldel om vårat bröllop. Jaa eller i alla fall dukningen.

Det va verkligen jätte kul och träffa alla Rebeccas släktingar och familj. Det va 100 år sen jag träffade dom. Även Rebecca va de en evighet sen jag träffade. Så galet tråkigt att det har blivit så. Men jag hoppas att det kommer ändra sig!!

När klockan började närma sig 23, så bestämde vi oss för att börja bege oss. Vi hade ju trotts allt en bra bit hem. Dessutom skulle vi hämta hunden i Södertälje innan. Vi va hemma exakt 00.02. Då käkade vi lite mackor, och sen gick vi och la oss och kollade på nya Wallander filmen. Helt ok, men sen somnade vi som två gamar.

Imorse när vi vaknade så kändes de som jag hade supit som ett as. Det hade jag ju inte. Men det kändes så. Jag visste inte riktigt vart jag va, och jag kom inte ihåg (till en början) hur jag hade kommit i säng.

Läskigt de där. Men efter att vaknat till så kom jag ju ihåg allting.

Btw, igår hade vi varit gifta i 3 månader ♥

Vad har ni gjort i helgen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0