Dammsugning, svampplockning och tacos!

Igår när jag kom hem så började jag och städa... STORSTÄDA! Jag damma allt! Varenda liten list som finns i huset.
Nu känns de rent och fräscht!
Tanken var att jag egentligen skulle vara klar till Anders kom hem. Men icke. Medans jag dammsög så sopade han altan, och sen blev den både dammsugen och skurad.

Efter städningen gick vi ut i skogen och slogs med myggen. Jag fick ungefär 20 myggbet på 1 timme... Varav 4 st hamnade i svanken... :(
Vi hittade iaf HUR MYCKET trattkantareller som helst! Dock va dom flesta på tok för små, så om ungefär 2 veckor ska vi dit igen och se om dom finns kvar :)

Vi hittade även några gulisar ;)

När vi kom hem så lagade Anders tacos medans jag rensade svampen.. Finns det nåt tråkigare än att rensa? Nää ja tror inte de faktiskt... Men de är de värt med tanke på hur gott det är!


Sen avnjöt vi våran middag med tända ljus och filmen på 4an. Den sista dansen. Helt värdelös gammal film, men de fick duga i kriget.
Klockan 22 gick vi ut med Zina och sen låg vi i sängen 22.15. Anders somnade på en gång, medans jag kollade klart på filmen.

Idag gick vi inte upp förrän 11.20!! Snacka om att sovit bort HELA dagen. Men vad gör de? Tydligen behövdes sömnen ;)

Idag ska vi åka till Hedlandet. De är det enda vi har inbokat. Sen får vi se vad dagen har att erbjuda.
Nu ska jag käka en risifrutti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0