En korv på gräsmattan

Igår hade jag ställt klockan på 8.00. TÄnkte att jag skulle gå upp då. Men, när jag hörde hur regnet smattrade utanför snoosade jag och sov vidare.. Jag vaknade klockan 10. DÅ gick jag upp.
De va alldeles mörkt ute och regnet vräkte ner...

Är det så det ska vara de 2 sista veckorna på semestern?

Jag gick ner och gjorde kaffe. Startade datorn och ringde min man.
Zina låg kvar på övervåningen och sov...

Efter ett tag kom hon ner och gjorde mig och Doris sällskap. Vi gick ut på gräsmattan för att hon skulle få kissa. Men hon vägrade gå. Hon stannade i dörröppningen i sin vägra-går-ställning. Tillslut fick jag med henne ut. Hon la världens korv på grässet och sprang sen in igen.
Hon hatar när det regnar.
Så fort de slutar regna, eller iaf blir mindre av de så ska vi gå på en promenad... Hon kissade aldrig.

Men som de ser ut nu så kommer de aldrig sluta regna....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0