Ibland tror jag verkligen på ödet! Som ida...

img_1758 (MMS)

Ibland tror jag verkligen på ödet! Som idag. Vi har inte haft speciellt många barn idag. Eller inte på hela vecka egentligen. Så idag skulle jag äntligen få ut min friskvård som jag inte har kunnat ta ut på flera veckor. Så mina kollegor skickade hem mej redan kl 14 istället för 15. Jag blev superglad och såg framför mej en rejäl långpromenad med hunden.  När jag precis kommit hem kommer en bil och parkerar på grannens tomt. Han frågade mej om några träd, och jag fattade att de var granarna han pratade om. Jag visade han dom. Han hade varit uppe vid poolen o letat men inte sett dom. Han trodde att granarna som var rejält övertäckta med snö va enorma enbuskar. När han såg granarna rabblade han en svorramsa som avslutades med att han aldrig hade sett nåt liknande. Han ringde sin kollega som kom med en lastbil med klo. Dom började såga o kapa o slita som djur. Pang sa de o jag blev orolig att mitt växthus skulle braka. Men icke. Piff sa de och de blev kolsvart! Jaha där gick strömmen. Nu i skrivande stund åkte dom. Ingen information lämnade dom o inte heller tog dom med sig resterna av trädet?!  Jag har tänt massa ljus och mysbrasan. När elen gick frågade jag vad som hände. De va en gren som slagit mot proppskåpet så strömmen gick. Men bara här. Inte hos grannen som vi delar proppskåp med. Märkligt tycker jag! Nu ska jag fortsätta grubbla på vad som händer härnäst. Får vi el idag?


Kommentarer
Postat av: neli

haha jag fattar inte heller :P myskofolk!



jo tack, jag har haft det bäst än så länge här i jönköping med killen hihi :D

hoppas allt är bra med dig :) kram

2010-12-09 @ 17:55:05
URL: http://simplyneli.blogg.se/
Postat av: Micke

Tufft utan el! :-(



sv:

Gött med en resa till Thailand! Då har du ju nåt att se fram emot och det blir lättare att härda ut, eller hur?

:-)

2010-12-09 @ 19:11:19
URL: http://loveliferock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0