Nu e jag arg! Snacka om att Danderyd diksrimenerar!

Hörde nyss på nyheterna att Danderys kommun inte ska låta barnskötarna vara själva med barnen då det är nån man som misstänkts för sexuella övergrepp..
Men vadå barnskötare? Ligger det i vilken utbildning man har?? :O Jag tycker det känns fruktansvärt diskriminerande!
Dessutom är ju "vi barnskötare" inte ens vatten värda enligt en kärring på arbetsförmedlingen som ja prata med förut.


Nu läste jag på aftonbladet, där det står att
Nu har all barnskötare och föreskolepersonal
i kommunen förbjudits att vara ensam med barn.


Hmm... Hur ska dom ha de egentligen? Gäller det all personal då eller??
Nu blir jag förvirrad...

Läs hela artikeln här

Kommentarer
Postat av: Anonym

åå tack:D men tro mig - det gör jag inte haha.. på vardagarna sitter jag ju på kontoret nio timmar varje dag och tränar på kvällarna, men på helgerna försöker jag göra sådant som jag tycker om att göra på min fritid:)

2010-02-21 @ 18:49:52
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anonym

Håller med dig Sandra - jag blev så förbannad att man inte ser till person och inte till yrke - Så djävla korkat så man tror att det är ett dåligt Aprilskämt! Det är en så desperat åtgärd. Puckon!

Om det blir så att det bestäms att man inte får jobba ensamma då måste man också anställa fler personer som jobbar, eller hur?????

2010-02-22 @ 06:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0