Snacka om otränad!

Man kan nog säga att jag är galet otränad!
igår stod jag och studsa på min kusins studsmatta. Inte ens i 5 minuter, och idag har jag världens träningsvärk i mina lår.
det kanske är dags och börja träna lite? :)

nu är vi på väg hem. Vi har haft de toppen, men de har varit lite långtråkigt trots att vi haft fullt upp hela dagarna. Aa som 2 dagarna vi var här :)
på torsdagen när vi kom upp åkte vi runt och uträtte lite ärenden och på kvällen åkte vi och fiska i Indalsälven. Där vi jag en gädda på ca 4-5 kg, men precis vi kanten sprätte den till ordentligt och drich iväg med mitt drag och taffs. Efter ett par minuter var det Anders tur ((otur)) att få en gäddfan. Likaså där. Precis vi kanten spratt den till och drog även den iväg med drag och taffs.
Anders svor en ramsa om att de va de bästa draget. DÅ hade han redan kastat iväg 4 drag redan :)
sen började de regna och vi åkte hem..
på freden åkte vi på dejt med farmor. Vi skulle hämta upp henne kl 11. Men vid 1 på natten hade de ringt på hennes dörr, och hon kunde inte somna om. Så hon hade helt enkelt försovit sig.
hon hade inte mitt nya mobil nr, så hon hade ringt till Ingrid och sagt att vi inte fick komma före 13.
men eftersom vi var klara så åkte vi in till östersund och gjorde stan osäker där. Anders klippte sig och då passade jag på att umgås lite med kusin.
dom hade världens rea inne på Gina, men jag hade varken ork eller lust att kolla nåt.
när vi hämtat upp farmor var tanken att vi skulle åka till Stocketitt och äta lunch. när vi kom dit hade de bara smörgåsar och fika där, och de ville inte farmor ha. Vi åkte tillbaka till ett annat ställe på frösön, men där hade de också bara fika. Då bestämde vi oss för att vända igen! Och åka till golfrestaurangen. Väl framme där ser farmor att dr har buffé. Ahaa. Då var de jobbigt. Hon visste ju inte vad hon skulle välja, och de var så krångligt med att bära tallriken. Det slutade med att vi åkte till Tages. Då blev allt bra!
farmor fick dåligt samvete och ville inte vara till besvär. Men jag sa att de är ju så sällan vi ses så de är lika bra att de blir bra.
efter att ätit och fikat och pratat massor så körde vi hem farmor och sa hejdå.
usch jag tycker att det är så jobbigt att säga hejdå till henne. Man vet ju inte om det är var sista gången man ser henne. Hon e ju trotsallt 83 år. Och med andra ord inte purung.

på kvällen åkte vi hem och grilla med faster och kusiner. Dom grillade älg, men eftersom jag inte är ett fam va älgkött grillade jag hamburgare :)
sen åkte jag, Anders och petter o hämta båten o drog iväg och fiskade. Det var supermysigt! Jag gillart!

nu ska jag sova en stund.
jag kommer lägga in bilder ikväll eller imorn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0