Marknad, loppis, morsdag och mysfiske

Jag kan inte bergipa att helgerna ska ta slut så fort! Herregud!

Visserligen har vi gjort en del saker..

På lördagen åkte vi till Ösmo. Den traditionella Ösmomarknaden va! Underbart. Dock finns det bara skit där... De enda bra är strumorna. Och hör o häpna, men i år fick man 14 par för 100 kr. Förra året va de 12 för 100 :D

Innan marknaden va vi i nynäs på Loppisen. Massa roliga saker och mycket skrot.
Zina fick en ny biabädd för 200 kr och MASSA pipleksaker som hon mest är rädd för.. Dom kostade ju bara 5 kr st så de va ingen förlust :D Även nya flexikoppel fick hon, öven dom 5 kr...

Jag köpte den här underbara korthållaren, som jag velat ha läääänge!

Den ska få sitta i köket efter renoveringen ;)

Igår efter att vi kom hem från södertälje så gick vi och köpte fiskekort. På kvällen gick vi och fiska. Premiär sen vi köpte huset :D
De bästa är att våran båtmotor fungerar, så såfort vi har tis så ska vi ut med båten och fiska :D

Zina ville helst hoppa i och ta flötet. ((Ja vi metade))

Hon stod och pep hela tiden, och blev inte tyst förrän flötet va uppe på land.. Kanske kände hon sympati för masken? 
Jag fick inte fisk.. Dom käkade sig mätta på min mask, de va allt... Anders fick 2 mörtar och jag fick trassel på linan..
Visserligen va vi bara där i ca 45 minuter. Sen attackerade myggen oss för mycket, så vi gav upp..


Nu ska vi ut med Zina och sen sova :)


Kommentarer
Postat av: Tess

JA helt klart! :) Ett måste i sina ägor ju!

2010-05-31 @ 21:01:01
URL: http://isset.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack för din kommentar =)

Den största killen är snart 3½ år och den lilla är 1½ år.

Det är verkligen fullt upp på dagarna utöver jobbet.



Kul med loppis! Jag älskar att gå på loppis och rota, och ibland kan man verkligen göra riktiga fynd!



Ha en underbar dag i solen.

Kram Sara

2010-06-01 @ 08:08:47
URL: http://glamina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0