Hur sjutton tänkte katten?

När jag gick in på lilla toaletten nyss. (även kallat kattoan) så blir jag väldigt fundersam hur min kära katta har tänkt.
Hon har ju pissat utanför kattlådan!! Hon har dessutom krafsat all kattsand till öppningen.
Trodde hon att hon satt innanför med baken eller? Det var iaf en sjö med piss under lådan, så de va bara att ta fram Super 10 och putsa :)



Det är ju inte så att den va superäcklig inne, eftersom jag gör rent den dagligen.

Hon e lite konstig, min gatukatt.... Japp hon har gått på gatan. Gammal slut (engelska) som hon är ;) 


Jag tog henne när jag bodde i Skärmarbrink. Eller tog och tog. Hon kom till mig. Hon gick utanför vårat fönster i nästan 2 veckor. Blev bara smalare o smalare. När alla i området började undra vems katt de var. Jag ringde till polisen för att kolla om de va nån som saknade henne. Hon va ju trots allt kastrerad. Ingen hade anmält henne försvunnen. Hon hade varken chip, öronmärkning eller halsband.
Polisen jag pratade med var fruktansvärt otrevlig och tyckte att det inte spelade nån roll om katten inte hade nån ägare. När jag sa att man kan väl inte bara låta den gå där, tyckte han att jag skulle ta hand om den. Vilket inte passade just då eftersom vi skulle flytta till en 3a, med X och kompis som absolut inte vill ha dit nån katt.
Jag sa att jag kunde ta hand om den tills katthemmet kunde ta emot den. (De var mitt i sommaren och katthemmet i Sthlm hade fullt)
Jag började ge den vatten. Efter nån dag satt hon utanför mitt fönster igen (vi bodde på bottenvåningen) och skrek. Jag tittade ut och såg hur måsarna attackerade henne.
Då valde jag att ta in henne och ha henne inne. Efter nån vecka hörde katthemmet av sig.
Men då hade jag ju fäst mig så vid henne, och ville behålla henne.
(Jag har ALLTID varit rädd för katter, när jag va 10 år bev jag attackerad av en katt från höften och neråt, den hängde i min fot med tänderna, och jag fick åka och ta stelkrampsprutan)
Men det var något speciellt med denna lilla katt. Dels att hon hade valt mig (?) (Det kändes iaf så för de var mig hon alltid kom till, även om de var 10 personer runtomkring henne) Sen hade hon så enorm personlighet.

Nu är det 7 år sen jag tog henne och kan inte ens tänka mej tanken utan henne.


Sötaste Doris ♥

Kommentarer
Postat av: hannaa

haha va gulligt! åh dedär med otrevliga poliser stör mej

2010-11-03 @ 17:47:05
URL: http://hannazberg.blogg.se/
Postat av: jennie

Jobbigt att inte träffa sin familj så ofta!!

Hoppas det går bra med knölen.. och att det inte är något alvarligt..

Och att magen blir bra!



Gud vilken mysig historia om kissen.. hon valde rätt människa att stanna hos.. Jag har räddat en del katter själv... Kan inte bara se på när djur mår dåligt!!



Kram!

2010-11-03 @ 18:00:08
URL: http://boobee.blogg.se/
Postat av: sanna

Du räddade henne! =)

2010-11-03 @ 18:06:22
URL: http://gadh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0