Mammografi! Men jag är ju bara 26! Ångest!

Idag hade jag helt glömt bort att kolla posten. Inte likt mej!

Så nu när vi var ute med Zina tittade jag i lådan. Där i låg ett vitt kuvert adreserat till mej. Hjärtat slog en frivolt då jag anade att de var remissen.

Jag har inte skrivit vad de är för remiss jag väntar på. Samtidigt som jag va hos läkaren hade jag fruktansvärt ont i magen, och många trodde att de var för magen jag väntade remiss.
Men så var det inte.

För ett år sedan var jag på punktionsmottagningen på SÖS för att jag hade en knöl i bröstet. Han tog bort knölen och den försvann.
2 dagar det hade gått 1 år kände jag att den kommit tillbaka.
Jag fick tid på vårdcentralen. Hon tyckte att det verkade onödigt att ta bort den då de inte kändes som cancer. (De var vad hon sa rakt ut.)
Jag kunde ju inte fara och ta bort den varje gång den kom tillbaka som hon så fint sa.

Men bara tanken att ha en knöl i bröstet är rätt obehagligt, även om den e ofarlig.

Jag lyckades iaf övertala henne om att jag ville ha en remiss dit. Och nu har jag väntat på att den ska komma.

Brevet idag var ingen remiss. De var nåt som fick mitt hjärta att slå trippelslag, samt att jag ville lägga mej på marken och gråta.

Läs lappen.

Jag ska göra mammografi! Jag e ju försjutton bara 26 år. De gör ju kvinnor när man närmar sig 40?



Jaha, varför ska jag göra de nu? Hon var ju så säker på att det inte är cancer eller nåt annat ofarligt! Då kan dom väl bara ta bort den?

Jag vill inte göra mammografi!

Nu vill jag veta allt om det! Gör det ont? Jag har hört att degör ont.

Jag tror inte att jag ska googla de iaf... Jag vet hur det blev när jag googlade ryggmärgsprov när jag skulle göra de... Då var jag ju säker på att jag skulle dö....

Kanske bättre att inte veta?

Kommentarer
Postat av: Erika(jyringen)

har själv kollat upp en knöl för ca 2år sedan,som visade sig vara ofarlig men visst det är jätte jobbigt och jag fick kollat den hos tre olika läkare för att vara på den säkra sidan.fick dock kollat med ultraljud och int mamografi....håller tummarna för dig!



sv.nej jag tror heller int möss vill in i lägenheter när dom hellre kan bo i hus..för det är väl det vi alla vill? :P

2010-11-19 @ 21:47:29
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: Anna

Varför döljer du dina mellannamn? Det kommer nog att gå bra.

2010-11-19 @ 22:56:58
Postat av: Nathalie

Hej, vill du byta länk? :)

Trevlig helg!

2010-11-19 @ 23:17:29
URL: http://delavmittliv.blogg.se/
Postat av: Vinterhagen

Jag gjorde mammografi i våras för att jag hittade en knöl el. förhårdnad i bröstet. Läkaren som gav mig remissen dit kunde inte ens känna det jag kände när hon klämde på bröstet men hon gav mig en mammografi tid för säkerhetsskull. Så att du nu får en mammografi tid behöver du inte tolka som att något är allvarligt fel utan mest som en dubbelkoll, då man inte ser allt med ultraljud. Mammografin upplevde jag som väldigt snabb, smidig och smärtfri. Det tog inte många minuter så var tuttarna röntgade och sen fick jag direkt veta resultatet. Jag var också väldigt nervös innan men det gick jättebra och kändes som sagt inget speciellt. Kan tänka mig att det kan kännas lite om man är lite mensöm i tuttarna men annars tror jag inte att det någon fara för smärta. Min knöl var inget farligt utan bara svullna mjölkkörtlar.

Hoppas att allt går bra för dig!

2010-11-20 @ 09:24:45
URL: http://vinterhagen.blogg.se/
Postat av: jennie

Det låter läskigt... Hoppas det går bra.. blir lite orolig nu!

2010-11-20 @ 14:17:57
URL: http://boobee.blogg.se/
Postat av: Anna

Aja eftersom du inte svarat än. Du döljer namnen i onödan för vem som helst kan ta reda på att dina mellannamn är Ingrid och Caroline. Precis lika lätt som det är ta reda på att Kissie heter Barbara i mellannamn.



De som bloggar verkar helt glömma bort att de lägger ut hela sina liv på internet. Genom att lägga ihop pusselbitar så kan man dessutom ta reda på mer än vad som står i bloggen.



Värt att tänka på bara.

2010-11-20 @ 16:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0