Pannan är inte min vän. Men kanske den rosa datorn kan bli?

Jag och våran panna är verkligen inte goda vänner....
Jag skulle ju starta den så de finns varmvatten.. Så jag går ner och laddar den, men så ser jag att en del inställningar är ändrade. Jag ringer då Anders för att fråga hur saker o ting ska stå.
Men han svara inte. Jag ringer ungefär 7 gånger och skickar meddelande.

Efter nån timme ringer han upp och vi går igenom hur dom ska stå.

Jag startar pannan och de tar en evighet tills den e uppe i rätt temp.

Nästa gång jag går ner har flökten stannat och ingenting händer. Jag ringer då upp Anders igen och är flyförbannad på denna dumma panna.
Men han förklara att de blir så om den är överhettad... Jahapp. Så va de med de....

För ett tag sen var jag nere och fyllde på med ved.
Nu vill jag inte gå ner nåt mer. Jag kan bara gissa att de kommer vara nåt nytt fel då.....

Skit i den!

Jag har hittat en ny dator som jag vill ha. En hp mini.. En rosa såklart ;)
Men jag vet inte om den är värd sitt pris. Så jag mailade över den till pappa så får han säga vad han tycker. Jag litar ju på honom :) Han kan så mycket.
Egentligen behöver jag väl inte en ny dator. Den jag har funkar ju utmärkt. Dock funkar inte webkameran. Men de är för att hela vista är felstartat.
Jag skulle behöva lägga över allt jag har på den till min externa för att sedan formatera hela skiten..
Men då ska tiden finnas samt orken...
De är ju lättare att köpa en ny :D Roligare också... :) men som sagt. Jag har ju redan 2 bärbara...


Här finns den

Kommentarer
Postat av: Anna Katana

(:

Jag brukar i vanliga fall åka till Ullared i december och köpa de flesta julklapparna men i år kommer det antagligen inte bli så eftersom jag inte är i småland. Så nu startar jag i tid så jag slipper stressen sen.



Kan ju tala om för dig att jag sitter vid just den där datorn, har haft den i över en månad nu och jag älskar den! :D

2010-11-02 @ 20:02:03
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: Erika(jyringen)

bra du påminner mig om nackdelarna med att ha hus..hade tre olika pannor i huset och dom racklade på skift :P

2010-11-02 @ 22:34:09
URL: http://jyringen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0