Virriga jag! Halka! Kräksjuka!

Idag var det allt annat än roligt att åka hem.
Motorvägen gick väl ok. Dock blåst de så mycket, och om jag körde snabbare än 90 så kändes de som att blåsten skulle ta med sig bilen. Så jag tog de säkra före de osäkra.

Men sista biten. Fy helvete! BARA is!
Jag hade en bil som låg och tryckte precis innan jag svängde in. Han åkte efter. Så jag skulle stanna till och släppa förbi honom tänkte jag.
Men han svängde också in där för att sedan vända. Så min snälla tanke behövdes inte.
Istället svor jag för att han inte använde blinkers.
Hade han använt den hade jag sluppit köra åt sidan.

När jag sen skulle åka därifrån kom jag ingenstans. Bilen bara slirade. Efter ett ryck kom jag iväg.
Jag körde sakta men säkert. De gick endast 50 km/h och rätt som de var råkade jag sladda till. Jag vet inte vad jag gjorde. Antingen råkade jag trycka till på gasen eller så bromsade jag. Jag kommer faktiskt inte ihåg.
Men rädd blev jag.


Jag är rätt förvirrad av mej. Jag har ju varit HELT säker på att Hanna och Emeli kommer hem från Dubai idag.
Så jag ringde Hanna på min rast. De första hon frågar är - Har de hänt nåt? Nää svarde jag. Jag har bara saknat dej. Då berätta hon att dom inte kommer hem förrän imorn!! Imorgon!! Hallå? Jag har ju tilloch med skrivit upp i min kalender att dom ska komma hem idag....
Jag skcikade nyss iväg ett sms till henne att jag välkomnar dom hem till snökaoset och att jag hopppas planet går som de ska... Och att dom ska njuta av sista värmen, för här är de långtifrån varmt....


Idag var en helt ok dag på jobbet. DOCK har vi fått kräksjukan till våran förskola. Jag tror de vandrar runt på alla avdelningar. Iaf 4 st vet jag att den är på.
Förbannade kräksjuka! Håll dej borta från mej!

Nu ska jag börja med maten. Idag blir pastacarbonara.. :)


Jag vill för tillfället ha värme och sol!

Kommentarer
Postat av: Elin Samrell - Hästar och vardagen

Oh fy tusan! Den här snön är hemsk..

2010-11-24 @ 17:54:25
URL: http://blueebarry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0