Skogens guld

Idag gick vi iväg med Zina till ett ställe där vi vet finns mycket trattisar. Vi tog med oss varsin fryspåse ((Ja jag vet att man ska ha korg)) och spatserade iväg.
Efter att plockat varsin halv fryspåse så orkade vi inte mer. Men så gick vi till en annansida av en äng. Där hittade vi HUR MYCKET svarttrumpet som helst!! Dock va de lite svårt att se då de börjat skymma en heldel..
I panik säger jag till Anders att hjälpa mej att plocka..
Bådas fryspåsar va fulla.. Då kom jag på att jag hade en till med Zinas levergodis i. Den fick nu bli en ny svamppåse :D
Den blev halvfull, sen såg vi knappt handen framför oss så då gick vi hem.
Nu har jag rensat 4 L. Resten får jag ta imorn.

Jag hittade en som va nästan likastor som min hand!!



Det som är tråkigast är att de inte alls blir så mycket kvar efter att man förvällt dom...


Från att varit 4 liter så blev de bara 2 kvar....


Skogens guld ;)

Nu ska jag kolla på tv och mysa med min man.
Zina somnade på stubinen när vi kom in :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0