Slutskörd :D

I helgen hade vi fullt upp.
Vi höll på att påta i trädgården hela förmiddagen. Jag har nu tömt alla mina rabatter och odlingslådor. Eller tömt. Jag har klippt ner och dragiit upp allt som är utblommat.
Nu är jag laddad inför våren.

Jag skulle gärna vilja ha vår nu ;)

Jag tog in alla succhinin som satt kvar. Även gullöken va klar för skördning så de hänger nu på tork nere i jordkällaren...


Tanken är väl att jag ska försöka mej på att göra succhinisoppa :D

ag tog även in mina chiliplantor. Dom har börjat blomma och nu börjar de komma frukt på.. Konstigt. Jag får se om de överlever att vara inomhus.
1 har iaf blivit röd nu :D Den e nog klar för att användas.



Efter påtningen i trädgården åkte vi bort och plocka svamp... De blev en heldel som vanligt ;)


När vi kom hem så hoppade vi in i duschen och tänkte sedan ha en myskväll hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0