Poliskontrolloskuld! Läs med en nypa salt ;)

Idag blev jag av med min poliskontrollsoskuld... Ni som känner mej vet hur rädd jag varit för att bli stoppad av polisen när jag kör bil. Jag är inte rädd för att jag skulle ha kört varken drogpåverkad eller för fort. Men rädslan för hur jag skulle reagera.

Så här va de.

Idag när jag var på jobbet så skulle jag åka iväg för att köpa jord till jobbet.
När jag kom i höjd med Lillhagaskolan så ser jag att de står 2 poliser mitt i vägen.
Shit! Vad ska jag göra? Ska jag vända om? Kör jag för fort? Har jag bältet på? Tankarna snurrade till 1000!
Svaren till mina tankar.

Vad ska jag göra? Jag vet att jag bara behöver göra vad dom vill. Visa körkort och ev blåsa.
Ska jag vända om? Självklar skulle ju inte de gå. Vad skulle hända då? Dom skulle åka efter och sen skulle jag säkerligen bli dömd för smitning eller dyl.
Kör jag för fort? Absolut inte. De är 30 där. Visst visade min mätare lite om så en milimeter över 30..
Har jag bältet på? SJÄLVKLART! Jag åker inte en milimeter utan bälte! Det tar jag på innan jag ens har startat bilen. Skräck sen jag krockad. (även fast bäldet då var på)

Jag kommer fram. Han vinkar in mej.
Jag ska hissa ner rutan. Hjärtat slår i 240 och jag skakar som ett asplöv!
Jag hissar såklart ner fel ruta. Fablar med knappar och allt som sitter därtill. Börjar fundera på om jag ska kliva ur bilen, sära på benen och lägga händerna på taket. (Jaa jag har sett för mycket på cops)
Men som tur e får jag såklart ner rutan. ;)

Bild: google.se

Polisen - Hej! Oj, du kör fortfarande med overall.
Jag stammar fram: -hehe jaa joo jag jobbar ju på förskolan där upp på en I ur och Skur avdelning. Så vi är ju ute hela dagarna.
Polisen: - Jaa de kanske är dax att börja hänga in den nu. De är ju rätt varmt ute nu.
Jag: - Hjoo hehe visst.. Hehe dessutom har jag ju fleacekläder under, så de är ju rätt varmt hehe.. 

(Herregud! När jag blir nervös kan jag verkligen inte sluta prata!!)

Polisen: -Har du möjligtvis ett körkort?
Jag: - Körkort? hehe jaa.. (jag börjar då fibbla med plånboken som ligger breve mej. Men eftersom jag skakar så jäkligt får jag inte upp körkortet.. De tar ett tag och tillslut får jag ÄNTLIGEN upp de!)

Polisen börjar samtidigt fixa med en alkomätare... Antar att han trodde jag var onykter pg.a mitt nervösa beteende.. ;)

Han förklarade att den ska visa NEG.
Jag stammar fram: -Jaa de får jag verkligen hoppas att den gör!

Hag blåser för kung och fosterland och tillslut säger de klick och jag kan sluta.
NEG visar den.
Jag fick tillbaka mitt körkort och fick önskan om en tevlig dag.
Jag sa: -Ja de här var ju första gången jag blev stoppad.
Han: -Jag och värre än så här är de inte :)
Jag: -Nää men jag skakar rätt rejält :D

Och där var de ju inte slut. När jag ska åka därifrån börjar jag blinka åt fel håll!!

Tillslut kommer jag iväg och när jag stannat på parkeringen ringer jag mamma och berättar om min nya erfarenhet.
Hon skratta och jag skratta minst lika mycket :)




((Självklart ska de här inlägget läsas med en nypa salt, då de finns en viss överdrivenhet över de hela.))

Kommentarer
Postat av: FannyFredrica - Fotografering

hahaha! Jag gissar att jag hade reagerat likadant ^^

2011-04-05 @ 20:23:37
URL: http://fannyfredrica.se/
Postat av: Anna

Jag har heller aldrig fastnat i en kontroll men jag skulle reagera precis som du =) En fråga bra, hur har du ändrat teckensnitt på texten i kommentarrutan? Kram kram

2011-04-05 @ 20:49:29
URL: http://molnochglitter.blogg.se/
Postat av: Micke

Nja... Jag tror du var exakt så nervös som du beskrev... ;-)

Men du verkade ju ha haft tur med polisen i fråga, ingen tuff typ, utan en snäll en. :-)

sv:

Alltid!

2011-04-05 @ 22:00:36
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: eliin<3

kör på dagens blogg 4/6, vore roligt om du ville va med :)



förlåt om du inte gillar sånt här :)

2011-04-06 @ 13:41:17
URL: http://elinsspecial.blogg.se/
Postat av: en värmlands tjej

haha ja det lät verkligen pinsamt det där som hände dig du :) samtidigt så ja det lät lite roligt när du beskrev att du veva ner fel ruta haha :D lät ju lite lustigt :D

2011-04-06 @ 14:25:43
URL: http://MyBloggNotYours.bloggplatsen.se
Postat av: Nathalie

haha har inte körkort förrän om några år, men fy vad jobbigt det måste vara med sånt där! haha

2011-04-06 @ 18:58:32
URL: http://cookieetime.blogg.se/
Postat av: erika(jyringen)

imponerande att du överlevde :P

sv.jag har städat å städat men int f*n har jag fått ngt besök :P

2011-04-07 @ 20:45:31
URL: http://jyringen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0