Laven Manne har blivit en fjäril

Kommer ni ihåg mitt inlägg om vårat nya husdjur? Gör ni inte de kan ni läsa de här.

Vi släppte inte ut den då de var så galet kallt ute. Jag hade helt enkelt inte mage till att göra de.
Nu har vi passat på att följa dens utveckling. Vilket har varit väldigt intressant :D
Först va den ju vit...

Sen efter ett tag blev den grå/brun och lämnade som ett skal efter sig.
Imorse hörde Anders att de lät konstigt från burken. När han öppnade den såg han att den har blivit en fjäril :D En ful brun/grå :)



Anders tyckte att nu skulle den få hitta sitt egna, och höll på att släppa ut den. Men den ville inte desamma och inte ja heller. Jag menade på att släpper vi ut den nu kommer den ju frysa ihjäl.
Och eftersom Manne (som jag döpt den till) inte heller ville lämna sin trygga burk är han nu kvar där :D


Kommentarer
Postat av: Jouline

ja det känns riktigt skönt, så nu hoppas jag att den håller sig borta. Ja det är så mysigt att va hemma hos mamsen och bli ompysslad :) Oj va det första gardinen du sytt, jag är verkligen impad :D



Åhh där är ju larven, jag mins honom så väl när du hittade honom^^ så han blev allt en liten fjäril tillslut. Fast ja, han fick inte så vackra färger och han ser lite läskig ut tycker jag haha. Men det va kul att se han och va som blev av han :) Hoppas du får en bra dag kram!

2011-01-16 @ 15:31:53
URL: http://stylebyjouline.blogg.se/
Postat av: Lovisa

va coolt!! :D:D

2011-01-17 @ 20:39:05
URL: http://lovisalindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0