112 och förkylning!

Åhh jag klara inte av de här!!
Jag har blivit TOK förkyld!!! Idag på förmiddagen var de som att nån tröck på en knapp och min näsa började rinna. Vid lunch nös jag ett antal gånger!
En flicka sa till mig:- Nu Sandra, nu är du sjuk. För du nyser hela tiden.

Tack! :)

Jag känner mej inte sjuk... Jag känner mej som faan själv! Sen jag kom hem har jag käkat vitlök i massor! och shottat kan jang. Här ska de bli friskus! Imorn ska jag köa ingerfära?
Jag har även hunnit med ett par nysningar.
De är nu de är som jobbigast. Brytar-ut-perioden. Hatar den!

Men men! Nu e de bara att gilla läget. Inta alvedon, nässpray och kan jang innan sovdax så är jag nog fit for fight imorn!
  

Idag när jag åkte hem från jobbet och skulle precis åka av motorvägen, så är de en bil i mötande körfält, dessutom i vänsterfilen, som har kört av vägen. Rakt in i räcket.
Jag som pratar med Hanna, lägger på för att ringa 112. Ingen hade stannat och jag såg inte om de satt nån kvar i bilen. Fönsterrutorna var totalkraschade så de syntes ingenting...

På larmcentralen berättar jag vad som hänt och hon kopplar mej till polisen. Jag åkte under tiden in på Läggestas långtidsparkering och väntade på att nån skulle svara.
Ingen svarade så jag klev ur bilen för att gå över bron för att se så ingen var skadad... Medans jag står och väntar lite till i telefonen så kommer en polisbil in körande på parkeringen. (Senaste tiden har polisen cirkulerat runt där, vet inte om de är mycket inbrott eller nåt)
Iaf. Jag började vinka hejvillt och hon stannar bilen och hissar ner rutan.
Jag berättade att jag ringt 112 och blivit kopplad till polisen, men ingen svarar där. Jag berättade om olyckan där nere och pekade. Hon sa då. -Jätte bra att du ringde och stannade här, men vi har tjejen här i bilen. Skönt!
Efteråt var jag lite småskakig, vet egentligen inte varför, men ja gick och köpte mej en cola och åkte sedan hemåt...

Nu undrar jag såklart vad som hade hänt... Somnat? Onykter? Gjort nåt annat samtidigt? Hur kom de sig att polisen kommit men ingen varken ambulans eller brandbil? Är de jag som tänker fel, men brukar inte ambulansen komma först? De är väl kanske olika...
Äh huvudsaken är väl att ingen blev skadad? (vet iof inte om hon var de)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0