Jag är inte gjord för de här klimatet!

I lördags kväll började jag känna att jag hade rejält ont i halsen... Jag började känna de redan i veckan men har ignorerat de..
Imorse var de där igen... Eller imorse? De är ju nu...

Jag tror att ag har drabbats av en köldchock... :P Jag inser nog nu att jag inte är gjord för de här klimatet.. Jag som i vanliga fall älskar snön. Men nu är jag rätt less...
Jag tror inte jag är ensam om de heller...

Samma dag som vi kom hem halkade jag 2 gånger..
Från att ha gått på varm asfalt och sand i tofflor till att hamna på is och snö i vinterskor.

Våran backe ner till vägen består endast av is!! Och klart jag ska slå på 2 vurpor på en gång..
Benen gled och varitt håll och pank så satt jag på backen och gled. När jag sedan ställde mej upp ihop om att "Nu har jag gjort min vurpa" säger de pang igen och jag ramlar...
Jag reser mej upp och svär en ramsa som jag sedan avslutar med -Jag är för hel*ete inte gjord för de här klimatet!!

Idag känns de  dock bättre. Klockan 6.00 var de faktiskt +2 grader, vilket ger mej energi! Inget skrapa-rutorna! Och idag ska jag nog ha min skinnjacka! De gäller ju att passa på. De ska tydligen bli kallare i slutet av veckan....



Nää nu ska jag sjappa till jobbet!

Kommentarer
Postat av: amanda

så härlig bild!!

2011-03-22 @ 13:20:57
URL: http://amandablevdet.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0