Från tofflor till vinterskor.. Här kommer uppdateringen från Thailand med bilder!

Jaha, då var de kanske dax för en uppdatering då...

Jag kan inte annat än att säga U N D E R B A R T!!! Bilderna är långt ifrån rättvisa.

Vi kom till flygplatsen vid 5.30 på morgonen... Vart ska vi ta vägen?? Vi visste att vi ville till Karon/Kata. Vi tog en taxi dit. Tänkte att "vi kollar vårat gamla hotell först". Men de va såklart fullbokat.
Trötta efter flygningen och rätt varma trots att solen inte hade börjat värma än fortsatte vi vår promenad med 2 tunga resväskor i jakt på ett hotell.
Vi gick in på ett till, men där var de fullbokat. Hon berätta att de var fullbokat förmodligen överallt nu, då de här högsäsong..
Skit tänkte vi och fortsatte..
Tillslut frågade vi en tuk tukchafför om han visste nåt. Han pekade 100m längre bort, så vi gick dit...
Där fanns de!
Dock hade de varken frukost eller pool, vilket var våra krav.
Men skitsamma.
Vi bokade 2 nätter för att undertiden fortsätta vårat letande.

Efter att lämnat av våra saker gick vi och käkade frukost. Efter de blev de strandhäng hela dagen... Då hade vi fortfarande inte sovit. Så när kvällen kom och de var dax att sova hade vi inte sovit på över 24 timmar... Rätt trötta... JA!

Tropical Hills Bungalow

Det funkade bra och var billigt.

Dock var de en uppförsbacke på ca 300 m. Vilket var rätt jobbigt att vandra upp för om man hade glömt nåt...


Självklart blev de en heldel Singha under tiden i paradiset....


Vi gick rätt ofta till vårat För-tre-år-sen-hak, Tony...



Där dracks de öl och vi njöt till fullo av att äntligen vara i paradiset!

En kväll i början letade vi efter hotell på nätet. En spanjor? Ägde ett internetcafé typ. Han hjälpte oss med vart man skulle leta. Och på Agoda.com hittade vi vårat hotell.
Han hade även Fish Spa, som vi självklart var tvugna att pröva.

Till en början kittlades de bara, men efter en stund hade jag alla fiskar på mej, då kändes de som att jag fick massa småstötar. Anders fick dock inga fiskar på sig, så jag tog upp mina fötter för att dom skulle hitta till hans :)



Även biljard spelades denna gång.... Jag vann 1 gång av typ 10. Och då var de för att Anders satte den svarta bollen... Behöver jag säga att jag suger på biljard?


Favorit pannkakan som man bara inte kunde få nog av, intogs också.


På Katabeach... Vi sitter uppe på en hotellresturang och käkade.. Där var de också utsikt över hela stranden..


Jag hittade en fosil :)


Och en sjöstjärna... Eller hitta och hitta... De va några ryssar som hade hämtat och sedan lagt den på en sten.. Hallå djurmisshandlare! Vi (Läs Anders) putta i den i vattnet igen.. Dock hade den nog redan dött..



Vi drack även Leo. Öl som man inte blev så mätt av... Singhan hade en förmåga att göra så man blev rätt mätt.. Men LEO var så lätt. Och god!


Anders fyllde ju även 30 när vi var där. Det firades med att äta trerätters på....


resturangen vi käkade 3 rätters på förra gången då vi förlovade oss ;)


Världens godaste vårrullar!!


Klassiska thaimaten med kyckling o cashewnötter


Och bananasplit till efterrätt :D



Vi tände även en ljuslykta och önskade oss till det.


Kackerlackor fanns de rätt gott om på gatorna.. Som tur var slapp vi dom på hotellrummet..

Sen var de dax att flytta in i vårat nya hotell... Manorha Cozy Village.



Otroligt vilken tid de måste ta och göra sånna här konstverk... Superläckra!


De fanns en bakväg för att slippa gå runt halva Kata för att ta sig till hotellet.. Haha ser ut som slummen :D



Massa slapp vid beachen första dagarna!


♥ ♥ ♥

En kväll när vi var i Karon och festade började de tokregna... Rätt som de var blev de kolsvart!

Hela Karon blev strömlösa.... Barflickorna tände massa ljus. Dock blåste de en heldel så ljusen blåstes ut..
Efter att de slutat regna åkte vi hemåt.. Och hör o häpna så fanns de ström i Kata, bara ett stenkast från Karon...

Väl hemma möttes jag av detta monster...

En enorm spindel... Men den var bara lite giftig enligt en thailändare.... Tur att jag slog ihjäl den...





Solnedgången är nåt man verkligen inte vill missa... Den är så otroligt vacker.. Dock var de molningt denna dag...




Anders är inte sån bra fotograf ;) Jag ville att han skulle ta en bild så de såg ut som att solen var i min hand... Men den misslyckades....


♥ Fina Vi ♥

Vi ville ju även besöka Phi Phi. Alla säger att: Åhh de e så bra, åhh de är så fint. Dit MÅSTE ni åka osv. osv.
Jag säger: Vart e de fina och de som är så bra? Jag tyckte att de var rätt överskattat.


Phi phi

Vi kom dit rätt sent... Klockan va närmare 15.00 när vi kom ner till stranden....

Och där fanns de knappt nåt vatten.... De va rejält med lågvatten så båtarna låg i sanden..


Vi åt god mat vid havet..

Och träffade

Dennis! De va riktigt kul att träffa honom...

På phi phi svärmade de av katter. Jag undrade vad som hade hänt med deras svansar, då de såg ut som att någon gjort knutar på dom. Så var de såklart inte... De va ju inavel :D

Veronica och Dennis hade världens sötaste katt. Sang Som hette den om ja inte minns fel... Den somnade iaf såfort man la den på rygg i famnen... Såå söt!

Efter 2 dagar på Phi phi var de dax att bege sig hem till Kata. DÅ kunde ja verkligen säga Borta bra, men hemma bäst.


På ett ställe påväg till vårat hotell, fanns de en heldel hundar.
En hund var denna lilla parvel.. De gjorde rejält ont i värat hundhjärta att se den lilla skapelsen. Den måste ha blivit påkörd. Bakbenen stod åt två håll och den kunde knappt röra sig...
Den var även blind och hade svår skabb..

En dag var den bara försvunnen. Både jag och Anders hade hoppats på att den dött så den skulle sluta lida. Men efter 3-4 dagar var den tillbaka igen. Återigen smärta i bröstet. Det är tydligen mot deras religon att ta bort skadade djur.

Jag fick en ny last....

Islatte! Jag kunde inte alls tänka mej att de skulle vara gott... Hallå, kallt kaffe. MEN de va såååå gott och svalkande i denna hetta!

Vi begav oss till Freedombeach! En underbar lite strand. Inga försäljare och inga ryssar! Toppen! Dock tog vi taxi dit, vilket kanske inte var att rekomendera... Vi fick gå ca 1 km i jungeln... Typ... Dock va de inte bara 1 km så. Nää de va bara rakt ner... En rejäl brant som man fick en nära-döden-upplevelse av att gå för..
När vi kom ner stod en där och hyrde ut solstolar. Han frågade om vi verkligen skulle gå upp för den sen... Nejtack. Han ordnade en longtailboat till oss för 1200 bath. Perfekt.








Helt underbart! Vi åkte dit igen sen med ett svenskt par från Lund. Pia och Stefan hette dom och var super trevliga. Vi delade då på en båt både tid och hem.

Vi gjorde även en dagsutflykt till Raya Island. Helt underbar strand med kritvit sand.



Även varaner gick runt där.... Läskigt!


Jag trodde dom var inhängande, men ICKE! De va bara ett nät som hindrade dom för att gå just där man gick...


Tokklart vatten och roligt snorkelställe..

Anders låg mestadels i vattnet...

och svalkade sig..

Vi åkte till ett shoppingcentrum i Patong.... Där tog vi en fika på

Starbucks :D (Vi bodde även granne med Strabucks på fårat första hotell ;) )


En liten pellefant som stod utanför Dino Park... (De stod även en där sist med....) Stackare!

Vi matade fiskar med bröd. Häftigt.

De kom 1000 tals när man började mata dom.. En jäkel bet mej i låret och jag började till och med blöda!

Sista partydagen...

Vi började med en middag... 3 rätters då med. Dock såg våra vårrullar ut som köttbullar och smakade skit. Men annars va de gott!

Kvällen blev rätt vild.....



Anders köpte finmössor... Men vi blev av med den ena :(

Jag fick en heldel myggbett....

Till en början var de "bara" 51 st... Men efter sista partykvällen fick ja 15 nya... Då på knäna...
Jag fortsätter nu med mitt pencilin och salvan. Och de är superbra! Redan dagen efter första tabletten hade de blivit betydligt bättre.
Ont som fasen gör dom och kliar... Sen vet ja inte om de är för att jag är känslig mot mygg öven här i Sverige?

Även shopping har vi ägnat oss åt...

2 par jeans, 5 bikinis tröjor, linnen

thischor, klänningar, shorts


väskor smycken


och skor :D


Älskar dom här!! Ångrar så grymt att ja inte köpte dom bruna också!


Även ett par tofflor inhandlades då ja hade glömt skor :D


Inte att förglömma köpte jag även ett nytt case till min iphone!

Såå! Denna tid har varit helt underbar!! Jag längtar så himla mycket tillbaka! Jag var långt ifårn klar i Thailand!
När vi skulle åka hem fick vi lov att mellanlanda i Bangkok. De hade kommit så otroligt mycket regn i Phuket den senaste tiden, så de hade blivit stora hål i landningsbanan, vilket resulterade i att planet  inte kunde tanka fullt då de skulle bli för tok för tungt...
Så planet blev 2 timmar försenat.

Hemma igår var vi svintrötta!!! De blev bums i säng! Vi somnade 20.20... Vaknade dock 6.30 klarvakna!! Men somnade om och vaknade 8.00 igen... Då gick vi upp. Jag började packa upp och sedan tvätta....
Idag har mamma och pappa varit här.

Nu ska jag kolla klart på Solsidan.

Kommentarer
Postat av: Erika(jyringen)

sv.ser i varje fall ut som att ni haft det härligt :)

förstår att du int var klar..var heller int det själv :)

2011-03-13 @ 22:02:13
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: Sophy - Mamma till Ozzy.

Oj va det såg härligt ut =)



http://minbebis.com/blogg/sophys/



är min nya bloggadress =)

2011-03-14 @ 10:28:24
URL: http://minbebis.com/blogg/sophys/
Postat av: hanna

lucky!

2011-03-14 @ 11:16:11
URL: http://lesmots.blogg.no/
Postat av: Anna Katana

Åhh ser att ni verkligen haft det helt underbart!!

Men stakars sjöstjärna och elefant :(

Skulle också vilja testa fiskspa, det verkar vara en så kittligskön känsla för fötterna på något vis.



Hoppas du inte fryser ihjäl hemma i Sverige nu, men våren har ju börjat göra sitt intåg som tur är (:



ha det bra!

2011-03-14 @ 12:29:24
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: Johanna

àh ser helt underbart ut!

2011-03-14 @ 16:37:56
URL: http://johannalivetilille.blogg.se/
Postat av: Elin:)

Thailand är underbart!

2011-03-14 @ 18:26:42
URL: http://selses.blogg.se/
Postat av: Anna Katana

Ja ni borde passat på att skämma bort er en massa när ni var där nere.

Snyggt skydd till din iphone förresten, glömde skriva det förra gången (:



Här är all snö borta som tur är, väldigt glad över det. Tycker du gör rätt i att börja använda skinnjackan.

2011-03-14 @ 19:41:21
URL: http://annakatana.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0